POHLEDÁVKY
POJISTNÉ PLNĚNÍ
NÁHRADA ŠKODY
HROMADNÉ ŽALOBY
Analýza spotřebitelských smluv a pomoc při hledání práce je nová služba, jak pomoci dlužníkům splatit své závazky
PRAHA, 18. listopadu 2015 – Komunikace s dlužníkem, seznámení se s jeho situací a hlavně pomoc při nalezení řešení představují podle serveru ePohledávky.cz základní stavební kámen úspěšného a rychlého vymáhání pohledávek. Vleklá řešení soudní cestou jen zvyšují náklady pro už tak ekonomicky slabé dlužníky. Server ePohledávky.cz proto představil novou službu: kontrolu všech spotřebitelských smluv a konzultace v oblasti trhu práce.
„Velmi často s dlužníkem nikdo nekomunikuje. A náklady v čase rostou – je běžné, že z dluhu 60 tisíc korun je za pár let soudních tahanic čtvrt milionu. Velmi často to dlužník ani netuší. Úroky, odměny advokátů a exekutorů či nekonečné poplatky přitlačí dlužníka ke zdi. To je samozřejmě nesmysl. Nejdůležitější je zjistit, proč se dlužník do pasti vůbec dostal, a pomoci mu najít cestu ven – vytvořit podmínky, aby mohl zaplatit,“ popsal Tomáš Medřický ze serveru ePohledávky.cz.
Podle Medřického je naprosto běžné, že naprostá většina dlužníků je podepsaná pod řadou nevýhodných smluv. A to nejen například při odběru energií, ale také v případě nezajímavých finančních produktů, které jim nepomohou svízelnou situaci vyřešit. Předražené pojistky nakonec ani nezvládají platit.
„Bohužel je běžné, že dlužník už nemá sílu svou situaci řešit. Nabízíme pomocnou ruku. Ve spolupráci s personální agenturou mu pomůžeme najít práci, případně jiné než dosavadní zaměstnání. Naši analytici mu vyjednají lepší podmínky například u dodavatelů energií, ale třeba i u pojišťoven. Úspory dosahují bez nadsázky i tisícikorunových hodnot. Vytvořit oboustranně akceptovatelný splátkový kalendář už je pak hračka,“ vysvětlil Tomáš Medřický.
Podle Medřického je typickým příkladem příběh Jozefa P. z Ostravy, který přišel o práci, přičemž bývalý zaměstnavatel mu nejen neuhradil odstupné, ale ani mzdu ve výpovědní lhůtě. Na ePohledávky.cz se obrátil majitel nemovitosti, v níž Jozef P. bydlí a kde dlužil nájemné za uplynulých šest měsíců. Server ePohledávky.cz analýzou situace zjistil nevýhodné smlouvy na odběr elektřiny a velmi nevýhodný spotřebitelský úvěr. A také začal vymáhat dlužnou mzdu u bývalého zaměstnavatele. Jozef P. s vyjednáváním mimosoudní cestou souhlasil a díky tomu byly během 14 dní vytvořeny dva splátkové kalendáře, které situaci nekomplikovaně a rychle vyřešily bez dalších absurdních nákladů.
„Rezignace na situaci je typickou reakcí většiny lidí ve složité finanční situaci. Samozřejmě jim chybí nadhled třetí strany. I na případné pracovní pohovory chodí pod velkým tlakem a cítí se předem poražení. Pomáháme jim zvednout hlavu. Radost z řešení problému jim dodá novou energii a více sebevědomí,“ řekl Milan Novák ze spolupracující personální agentury GoodCall.
Znalost českého prostředí a české mentality je proto naprostou nezbytností. „Strojové rozesílání předžalobních výzev, dokumentů o uznání dluhu a následných exekucí je nemoderní, zastaralé řešení inkasních agentur, které žene situaci do krajnosti. K čemu jsou věřiteli nejisté peníze možná za čtyři roky soudního sporu? Rychlé řešení je přece efektivní pro všechny strany,“ popsal Tomáš Medřický ze serveru ePohledávky.cz.